Thursday, October 6, 2011

The Best Trip katanya

Waduuhhh, rasanya hamba sudah berkurun lama tidak bersiaran di blog ini, bak kata Daddy Fen HAUS. Rindu tidak terkira tapi apakan daya, Hamba kesibukan yang amat. Daddy Fen aja yang berkesempatan memeriahkan blog ini. Takpa takpa, biar sekali sekala hamba muncul yang mustahaknya merapu Tukang Karut terkesan di sanubari Geng Ronggeng khasnya.

Di Khabarkan Geng Ratu Posing dan CT K baru saja pulang dari bercuti dan bermesra di Korea. Yang maha hebatnya ada antara mereka yang dapat bermesra dengan pak cik tua di Korea. Peristiwa itu terkesan di benak sanubari CT K katanya.
Oleh kerana masing massing desperado tiada berteman sepanjang percutian, maka terpaksa lah bertemankan pokok pokok. Kalau tidak percayakan hamba, tanya pada Meet Uncle Hussin yang popular dengan lagunya Tanya Sama Pokok. Lariiii

Sungguh Indah pemandangan di Korea dan gambar ini cukup untuk membuktikannya. Hamba salute pada pemilik camera canggih ini. Kepada Mama Reen dan Ibu Lin, sila la gantikan camera cap ayam kamu berdua ya. Lari lagiiiiii.

Hamba pasti pembaca tertanya tanya mengapa tiada tourist lain di situ? Bagaimana geng ratu posing mampu berposing dengan tanpa gangguan maka terhasilnya photo yang cemerlang lagi terbilang ini? Di beritakan kekecohan geng ratu posing dan CT K bersama beberapa kawan mereka yang ikut di Nami Island itu, umpama pasar borong Selayang. Tourist dan warga Korea yang kagum lagi pening terus menjauhkan diri dari group mereka ini. Sebab tu lah mereka dapat berposing sakan sampai 3500 keping photo di snap untuk 4 hari percutian. Pengsann.

Sekali imbas macam puteri puteri Korea berhias. Dua kali jeling macam anak anak Smart Readers di bawah kelolaan mummy Fid berposing sebelum membuat persembahan di concert tahunan. Yang pastinya, jika begini lah anak anak didik mummy Fid beraksi, pasti mummy migrain 3 hari. Terutama sekali melihat Mak Ado yang baju sampai tersenget ribennya tu. Miss President yang terkejung tu sebenarnya menahan nafas. Itu baju paling ngam yang Miss President muat. Lariiii. Teruk lah hamba asyik kena lari aje. CT K dan Aan pandai kontrol ayu...tapi Aan tu senyum sebab lepas posing dapat makan.




Hamba sampai sekarang tak dapat nak figure out apa motip photo ni. Siapakah gerangan apek Korea ni? Yang passti jaket busuknya itu menjadi kenangan terindah kepada CT K.


Walaupun ada 3500 keping photo katanya, hamba cuma di bekalkan dengan 3 photo ini saje untuk tatapan readers sekalian. Sebab tukang upload photo melepek kat rumah demam dan batuk kerana cuaca di Korea yang hujan dan sangat sejuk. Miss President, Aan dan Mak Ado semuanya down with flue. Cuma CT K aje yang up, gara gara jacket busuk coklat itu.


Sekian, coretan merapu tukang karut untuk kali ini sehingga ketemu lagi.







2 comments:

Liz Duan said...

ha..ha..ha...gumbira baca posting ni di pagi yg hening ni...kelakar...first gambar tu mmg cantik...mcm professional photographer punya hasil kerja...

fendifid said...

ye la...gambar pokok pokok tu memang meletops...cun bangat.
gambar reben senget tu kelakar la.